Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Catten - 19 mars 2014 19:38



...ja, jag tror att det hade varit stillsammare och tryggare att jobba på cirkus än på min nuvarande arbetsplats....


Igår gick vi hem med det slutgiltiga och definitiva beskedet att vi till hösten ska bedriva vår verksamhet i hyrda moduler och under dagen har det stötts och blötts, ältats och diskuterats om för- och nackdelar. Vi kom såklart på främst nackdelar....


Under förmiddagen idag kom en person från den verksamhet som ska ta över våra lokaler för att orientera sig ytterligare. Plötsligt berättar hen att den personalen inte heller är speciellt nöjd med flyttbslutet, men har fått veta att SÅ ÄR DET. 


Under eftermiddagen går respektive arbetslagsledare på det under gårdagen aviserade infomötet med ledningen och återkommer till oss övriga med nyheten att gårdagens definitiva besked kanske inte alls är definitivt, för under samma gårdag har samma ledning varit iväg och tittat på kontossdelen av en industrilokal där eventuellt en del av vår verksamhet skulle kunna inrymmas. Plöstligt har den kravlista från oss i personalen på vad vi behöver i sals/grupprums/gemensamhetslokaler/utrustningsväg som ledningen tidigare bett om glömts bort, eller snarare önskas den bort för under morgondagen SKA vi göra en ny kravlista och lämna in senast kl 16.


Inte så lätt, mtp att vi faktiskt inte ännu har en aning om vilket elevunderlag vi ska utgå ifrån - vi har ju helt enkelt inte fätt information från de andra verksamheterna vad vi kan räkna med till hösten. Men utifrån det (dvs ingenting) ska vi alltså lämna in en uppskattning på hur mycket yta vi behöver. jaja....


Och mitt i allt detta sitter jag och känner att jag bara vill gå därifrån, för JAG ÄR INTE KVAR TILL HÖSTEN. Men det vet inte mina kollegor om ännu. Det gör faktiskt att det här känns ännu jobbigare....

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards