Alla inlägg den 15 juli 2013

Av Catten - 15 juli 2013 11:46



så där jättemycket i sommar-Sverige.


Inte heller här hos mig, som ni märker. En kan ju fråga sig varför faktiskt? Jag menar, på sommaren händer det ju ofta ganska mycket, folk blir aktiva som f*n och far omkring som små blå i jakt på.....sommar-lycka? Så då borde det ju finnas massor att skriva om, men istället låter de/vi bli att skriva för att...vi hinner inte?


Ja, så kan det kanske vara. Vissa är mer uppriktigta och skriver rakt utatt: på helger och på sommaren bloggar jag inte så mycket, för då har ni så mycket annat att göra så då är det som att kasta pärlor för svin att blogga...Fast, det finurligamed bloggar är ju att de finns kvar? Jag menar, jag kan ju läsa mina egna svamliga alster hela vägen tillbaka från den tid då jag började blogga, så det borde ju kunna gå att läsa helgens inlägg på en måndag? Fast vissa bloggare kanske vill ha omedelbar respons på sitt bloggeri? Vilken tur att jag inte är sådan, med tanke på att jag får i medeltal en kommentar per sju eller åtta inlägg   Ingen kritik riktad mot er nu, det är ju helt enkelt ett faktum och om det mot förmodan vore så att kommentarerna vore det viktigaste för mig så skulle jag ju ha slutat blogga för länge sedan med det resultatet!


Anyhoo så har faktiskt jag också semestrat mig, både i Klippan med mångsysslande och mångfacetterade C, och därefter på Östkusten med "barn och blomma" som det hette förr i tiden. Med den skillnaden att min blomma inte har så mycket till pistiller, och inte semester heller för den delen. Men "barnen" och jag roade oss på Kalmar slott, ingen av dem hade varit där sedan år 3 på grundskolan, och knappt jag heller tror jag. Två guidade visningar gick vi, "Paradvåningen" och "Okända rum" och den förra kan jag definitivt rekommendera - speciellt med Veronica som giude, hon var oerhört påläst och insatt och gjorde rundvandringen till en spännande upplevelse. Den andra guidningen hade en anings aning överdådig titel kan jag tycka. Singularis hade varit lämpligare men visningen i sig var inte ointressant den heller. På det stora hela en bra dag, med middag på det eminenta burgerhaket "Frasses" - som har fantastiskt god quornburgare, och dessutom cheddarkrydda till jätteportionen strips!  


Vi har dessutom hunnit spela kubb, kolla på EM-fotboll, grilla fler gånger hittills än vad vi gjorde på hela sommarens sammanlagt förra året och såklart fira moderns födelsedag. I år gick det lindrigare än på många år, hon har väl växt till sig hon med....


För tillfället sitter jag och funderar på om det ska hinna börja regna, eller om jag ska fortsätta med mitt gräsklippningsprokrastinerande.


Och på att tillfälligheterna är fantastiska, för förra veckan var jag nästan i Ängelholm, i helgen var Storesonen där på Lingvallen och igår åkte StoraSyster dit för att besöka sina svärisar. Tänk, jag som knappt vet var Ängelholm ligger - och ändå så åker halva släkten dit?


Ahmagadd vilken innehållslös blogg.


Men nu har jag iallafall gjort ett inlägg   

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards