Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Catten - 21 januari 2012 13:42


berätta för er, go'vänner.....


Jag kan berätta att när man (läs: jag) under större delen av sitt liv varit innehavare av en ytterst modest C-kupa, och sedan går ner i runda slängar 40 kilo....ja då kandiderar man (läs: jag) inte precis till titeln "bystdrottning".


Med risk för att vara alltför intim kan jag berätta att det där som finns i brösthöjd på mig numera främst består av tyg och vaddering, innehållet understiger utanverket om man så säger. Varför skriver jag då om detta i min blogg?


Jo, för att det har givit mig anledning att fundera över hur jag ser på mig själv, vad "kvinnlighet" innebär och i förlängningen kan jag också reflektera kring ett fenomen som jag hittils alltid förkastat, nämligen så kallade "skönhetsoperationer" eller plastikkirurgi om du hellre vill det.


Förmodligen är det med det som med så många andra saker: det är lätt att ha en åsikt även om man egentligen inte är berörd själv. Jag har tillhört dem so haft full förståelse för att kvinnor som fått bröstcancer och tvingats operera bort sitt ena, eller båda, bröst gärna vill ha en "rekonstruktion". Jag har haft lika full förståelse för dem som haft en stor och tung byst som orsakat dem ryggproblem. Men aldrig någonsin har jag lyckats uppamma (!) någon förståelse för dem som vill ha en större eller "snyggare" byst. Selektivt av mig måhända - men jag har liksom aldrig förstått problemet med det?


Det gör jag nu.


För inte ens med den mest välvadderade eller superlyftande bh lyckas jag få till nåt som jag kan känna mig nöjd med. Utan bh ska vi inte ens bara prata om...*ryser*. Och för att vara helt ärlig så gör det mig fullständigt förvirrad - för jag har ju aldrig tidigare upplevt att min "kvinnlighet" sitter i det som finns i bh:n? Tvärtom har jag blivit j*vligt irriterad när folks (läs: mäns) ögon halkat nedåt när vi samtalat. Jag har aldrig ägt en bh med bjäfs och tingeltangel, jag har använt fådda (men inte särsklit uppskattade) bh:ar med byglar och skenor men aldrig riktigt fattat vitsen.


Idag funderar jag på att ringa Jean-Paul Gaultier och fråga om han har ett till ex av bh:n som Madonna använde i videon till "Vogue" som han kan skicka till mig..... :(

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards