Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Catten - 9 januari 2012 19:32


vissa tankar försvinner faktiskt inte i en grisblink.


Tanken på vattnet som först rann stilla och sedan fortsatte med att droppa ur min (gamla) panna med den nyinstallerade ackumulatortanken försvinner inte så fort. Det var igår eftermiddag jag upptäckte att det var blött på golvet i pannrummet, och dessvärre inte ifrån skvallerröret - inte för att jag eldat så hårt heller iofs - utan från någonstans mitt under pannan :(


Det kändes ju enormt JÄTTEKUL att behöva ringa till hyresvärden och berätta, när jag lyckats övertala honom att installera den där tanken med motiveringen att "pannan är jättebra, den kommer att hålla länge till". Så han kom hit och tittade en sväng, konstaterade (såklart) att han inget kunde göra och åkte hem igen. Idag återkom han, tätt åtföljd av barn och blomma enligt Ängelen som var hemma.


Kan tänka att det var en event utan dess like, i vår pyttelilla by händer ju inte så mycket så naturligtvis ville hon vara med om lite action ;-) Anyhoo så var där med en rörkrökare också och i en vift bestämdes att en ny panna anländer imorgon eftermiddag och att den installeras på onsdag. Återigen är jag glad att jag inte äger mitt lilla hus utan bara hyr!


Efter många om och men, funderingar och telefonsamtal till ovan nämnde rörkrökare beslutades att jag vågade elda "lite försiktigt" om jag samtidigt såg till att fylla på vatten i systemet med jämna mellanrum.... Men okej, det är ju tur att man inte är sådär som alla Facebook"roligheter" verkar gå ut på att framställa kvinnan för tillfället: ett hjälplöst våp!


Så nu eldar jag "försiktigt", vrider på kranen då och då, kontrollerar  huruvida det droppar från pannan (vilket det gör), kollar mätarna och kranar lite till....Men lite värme har vi på elementen, och det är jag glad för, under 15 grader vill jag inte ha det när jag ska gå och sova liksom. Tycker nog att min personliga kamin kunde inställa sig här för att sova med mig inatt - jag har alldeles frostbitna tår och behöver en mage att värma dem på! =)

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards