Direktlänk till inlägg 12 juli 2017

Jopphejdihejda....

Av Catten - 12 juli 2017 22:15


Att vara smärtkroniker är ju inte så himla roligt, men det det är en del av livet så det är vanligtvis inte så mycket att orda om....men imorse vaknade jag till en alldeles överjävlig dag.


Jag tycker att jag har tagit det lugnt, och hushållat med mig själv, följt min strategi om "max- en-utflykt-om-dagen" ganska hyfsat just för att kunna njuta av HEEEELA semestern, men ibland gör kroppen ändå som den vill....


Så, idag brann det i hela kroppen redan när jag klev upp på morgonen, tårarna hängde i ögonfransarna och jag hade faktiskt ingen motivation alls. Däremot en tvätt-tid, som jag "måste" passa....så vid 11 släpade jag ned min tvättsäck i tvättstugan i grannhusets källare (jag bor på tredje våningen) och drog igång ett par maskiner. När jag ändå höll på att klättra i trappor passade jag på att gå ut med sopor och återvinning till sophuset - två vändor blev det för jag har samlat på mig alldeles för mycket på sista tiden.


När jag ändå höll på så passade jag på att städa upp lite i badrumsskåp och lådor, kastade somt och lade annat fvb till Erikshjälpen. Hittade saker som var Ängelens och städade ihop det i hennes förrådsgarderob i väntan på att hon och kombon får tillträde till lägenheten i augusti, och när jag höll på med det kom jag på att jag nog skulle plocka fram min lilla tv och ha den i sovrummet vilket innebar att jag behövde möblera om vilket jag också gjorde...


Sen var tvätten färdig så då hämtade jag upp den, sorterade in på rätt plats, sorterade ut en del och lade i fvb-högen medan jag emellanåt kollade in på FB där någon lagt upp en fråga om böcker till skänks i en litteraturgrupp så då kom jag på att jag skulle plocka fram och fota alla mina dubletter och fvb- böcker vilket jag också gjorde och lade upp i gruppen. Där fick jag omedelbart förfrågan om en bok som jag genast slog in i papper och adresserade, sen kom jag på att jag kunde lägga ut böckerna i en köp- och säljgrupp också, så då gjorde jag det + en bild på lite andra pryttlar som jag tycker att jag kan bli av med och där fick jag också omedelbart svar och fick mäta och mojja....


När jag letade reda på tumstocken föll min blick (återigen) på växterna som stått så troget i mitt kök i en vecka nu och väntat på omplantering så efter jag mätt passade jag på att gå bort till närbutiken och släpa hem 3 x 20 liter blomjord (vilket visade sig vara 40 liter för mycket - det där med att uppskatta behov/längd/vikt har aldrig varit min grej) och plantera de där växterna och plantera om några andra när jag ändå höll på och så behövde visst ALLA blommorna, både inne och ute också vattnas.


Så nu sitter jag här och förbannar mig själv för att jag är så högpresterande. Imorgon är en annan dag   

 
 
Ingen bild

Ninu

14 juli 2017 01:45

Känns som igen 🙄
Imorn är det du som ligger still å vickar på tårna... å läser en bok på sin höjd 😉

Catten

18 juli 2017 08:50

Det gjorde jag, tyade inget annat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards