Direktlänk till inlägg 11 juli 2017

Vecka 2

Av Catten - 11 juli 2017 00:34


Ja, redan inne på andra semesterveckan, tiden går fort när en har roligt!


För ja, jag som vanligtvis mest har saker att gnälla på har det riktigt bra nu - vilket väl till stor del visar på att det som är mindre bra i mitt liv är främst jobbet.


Förra veckan hade jag ett trevligt men ganska besynnerligt besök av en vän som förändrats ganska rejält sedan vi senast tillbringade tid tillsammans, för fyra år sedan. Redan då hade hen sina alldeles egna idéer och sätt att leva, men nu med ännu mera twist vilket bitvis förbryllade mig....alla är vi olika och det är bra, 'nuff said.


Så hade jag en heldag med barnbarnet, han är redan över året och lika tung   men så full i bus och av kärlek att jag blir alldeles varm bara av att tänka på det. I söndags for jag och en vän iväg till Tosia Bonnadan i Ronneby, utan att shoppa i någon större utsträckning, men en ny hatt blev det allt! Och en paus på Silverforsens våffelcafé, där jag varit och fikat så många gånger som barn tillsammans med mormor   Nostalgitrippar är nog den bästa sortens tripp! Sen fick jag en snabbvisit av äldste sonen med sambo, med lite glada skratt och så avslutade jag dagen med kattgos hos Ängelen och hennes kombo - fin dag, på min ära!


Idag kom jag mig äntligen för att släpa iväg mitt tunga gamla monster till cykel för att få punkteringen lagad, käkade en fancy veggobuffé till lunch, promenerade tillbaka hem för att vila på balkongen en stund innan det var dags att åka (stadsbuss, slut på promenad-orken) tillbaka ned till stan för att hämta upp den till ett mycket facilt pris lagade hojen, cykla i sakta mak genom stan bort till Linnéparken där jag mötte upp vänner för att delta i kvällens Allsång, med bland andra Boris Renée - fantastiskt duktig artist! Bäst vi satt där så kom en av mina studerande och vi råkade i samspråk, hen hade hört ryktas om att jag inte ska undervisa till hösten och då tänkte hen minsann inte studera heller! Sötlöken, så solidarisk!


Och dessutom kom där två föredetta kollegor, personer jag verkligen uppskattat att jobba tillsammans med, och parkerade sin filt intill vår så när vi trallat färdigt till Kikki Danielsson blev jag inviterad att komma med till ett nyöppnat utomhusetablissemang för ett glas vin och trevligt babbel, en stund innan jag cyklade hem genom den sommarstilla staden. Väl hemma var jag - som jag brukar - så full av happy-endorfiner att jag inte kunde varva ned, så jag ställde väl mig och bakade den där pizzan som jag hade tänkt innan jag kom på att jag skulle åka på allsång. En med skockbottnar, oliver och Monterey Jack chili cheese....


 


Jag tog nog ungefär 1/8 av den, och sen resten vanlig mild ost men att säga att det smakade STAAAAAAARKT om min pizza är att underdriva det hela. Det var väl ungefär det enda mindre bra som hände ida......igår faktiskt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards