Direktlänk till inlägg 3 juli 2017

Semester, som sagt...

Av Catten - 3 juli 2017 23:01


Innan semestern liksom officiellt började passade jag på att ha en riktigt fin helg!


Efter jobbet på fredagen åkte jag för att barnvakta mitt lilla barnbarn. När jag kom dit fickjag ett bevis på hur mycket trassel det har på jobbet, för jag hade faktiskt fullständigt glömt bort att det lilla grynet fyllde 1 år den dagen   men med tanke på hur mycket presenter det överräcktes från övriga gäster så märktes nog inte min glömska så oerhört mycket....hoppas jag! På fredagskvällen fick jag tyvärr också det tråkiga beskedet att en person som, under en tung tid i mitt liv på ett självklart och kärleksfullt sätt tog både mig och min dotter till sig, hade gått bort. Jag visste att hen sedan en tid tillbaka återigen kämpade mot cancer och nu gick det inte längre utan hen somnade in i närhet av sin partner och deras barn. Kära G, du finns i ljust minne bevarad   


På lördagskvällen hade jag en vän hemma, vi åt och drack gott och kastade oss sedan ut i den ohämmade njutning som spelande av sällskapsspel innebär - och enades om att det där måste vi göra om, gärna med flera inblandade så att vi kan spela flera olika sorters spel. Hassegu vilket underbart sätt att umgås det är!


Ett ständigt dåligt samvete som jag har är den dåliga kontakten med äldste sonen. Vi är, och har alltid varit, väldigt nära varandra, och väldigt lika, men det hände så mycket under separationen/skilsmässan som han fick ta ansvar för och som förmodligen för alltid lade nån slags sordin på vår relation - men i söndags var han och sambon här och lunchade och pratade bort några timmar och det BLIR alltid bra ändå när vi ses - jag önskar bara att vi kunde komma till skott lite oftare. Eftersom jag numera har absolut noll koll på vad som är en rimlig portion mat gjorde jag som vanligt alldeles för mycket, den här gången alldeles galet för mycket så när vi tre hade ätit och jag skickat med dem matlåda hem skrev jag till Ängelen och frågade om hon och kombon ville komma och äta - och det ville de. De fick också matlåda med sig hem så tja, du förstår att jag nog tagit i liiiiite väl mycket?


Idag har varit den första "riktiga" semesterdagen och den har jag främst tillbringat med att vila. Gudarna ska veta att jag behöver det, idag sov jag faktiskt till efter kl 9 och vaknade inte fullständigt värkbruten - tack för det kroppen   Efter att ha suttit länge och funderat på vad jag skulle göra kom jag fram till att jag inte behövde göra något alls så så småningom tog jag en promenad i "stadsskogen" som ligger typ runt knuten här. En fantastisk stycke vildvuxen natur med flera fina stigar och promenadstråk, jag ska försöka göra det till en regelbundet återkommande vana att röra på mig där. Sen gick jag hem och gjorde mera ingenting - samt pratade i telefon med C som kommer hit imorgon - eventuellt i sällskap med en igelkott, eftersom hen gjort det till sin misson att rädda utsatta sådana och hen just hade fått bud om att en liten stackare behövde hen.


Vi ska fortsätta att göra ingenting, fast tillsammans      och så åka på några små lagoma utflykter. Det blir en alldeles ypperlig första semestervecka tror jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards