Direktlänk till inlägg 6 januari 2017

Utvecklingssamtal

Av Catten - 6 januari 2017 19:43


Ja, häromsistens skrev jag ju om hur jag hade blivit inspirerad att ha ett utvecklingssamtal med mig själv - det är bara några dagar sdan, men känns som tusen år av ensam...nej, det var visst en bok, men det har vekligen hänt massor av saker sedan dess. Dock tänker jag sätta mig över de akuta känslorna och _ändå_ ha mitt utveckingssamtal med mig själv, och ni är välkomna att ta del av det om ni vill:


Hur skulle du vilja sammanfatta året som har gått?


Kaotiskt, milt sagt. Massor av händelser och skeenden som kastat mig hit och dit vare sig jag har kunnat fatta aktiva beslut kring dem eller inte. Men på det stora hela mer positivt än negativt, positivt på det personliga planet och mer negativt yrksmässigt.


Vad är du tacksam för/stolt över/nöjd med?


Jag är tacksam för att många människor har stöttat mig och för att jag har haft karma/turen/högre makter med mig i olika skeenden. Jag är stolt över att jag har fortsatt att stå upp för mig själv, mitt mående och min progress i att bli den människa jag vill vara. Jag är nöjd med att jag inte har kompromissat med mig själv,vare sig på det personliga, eller på det yrkesmässiga planet.


Vilka lärdomar har året som gått fört med sig?

 

Att det lönar sig att tro på sig själv, men också att inte utkämpa onödiga strider. På gott och ont har jag också lärt mig den hårda vägen att jag är mig själv närmast, att inte förbehållslöst sätta min tilltro till andra. Att det är viktigt att försöka se saker från flera positioner och att inte överila sig.


Vilka råd till dig själv har du att ge inför det nya året?

 

Mitt råd till mig själv initialt måste nog trots allt bli att se om mitt eget hus, ingen annan gör det åt mig. Att hushålla med mig och fundera på vem jag är och vad jag vill, hur jag ska nå dit utan att göra vare sig mig själv eller andra illa. Att vara mer rädd om mig själv och min ork, att göra mer saker som jag mår bra av och som ger mig positiv energi!


Så där...det var ju knappast någon raketforskning, men ändå intressant att få det på pränt liksom. Jag menar - jag VET ju egentligen vem jag är, vad jag borde och inte borde och hur jag ska göra det....men att gå därifrån till att faktiskt (med eller utan andras bistånd) genomföra det, det är en helt annan sak, Lite samma som det här med min ätstörning - jag är ju trots allt utbildad behandlare, med bla 112 hsp pedagogik i bagaget, och ändå är det så otroligt svårt att se mig själv utifrån och "behandla" mig själv. Men det ligger kanske också i sakens natur? Att jag vet så otroligt väl hur andra brode agera och reagera, men inte kan applicera det på mig själv. Att jag är så makalöst medveten om orsakerna till mitt agerande, men inte kan ställa mig bortanför de orsakerna och processa vad jag håller på med. 


Nåväl, jag kanske blir så medveten jag också en dag, vem vet - jag är ju faktiskt inte ens 50 ännu (på fyra månader) så jag har ju gott om tid på mig   


 
 
Ingen bild

Mira

7 januari 2017 00:46

Ah du fyller 50 in år... själv stora 40 :o men så vuxen känner jag mig inte.

Catten

9 januari 2017 20:28

En är väl så gammal som en känner sig - typ :) Ibland är jag 13 men oftast närmare 80....vi får komma samman och fira oss vid tillfälle!

 
Göran

Göran

5 februari 2017 21:26

"Fyrtio är din ungdoms ålderdom, femtio är din ålderdoms ungdom
Det här regnet gör mig tom och sorgsen ikväll
Som det gjort varenda höst nu, på senare år...."
Visst låter det lite trösterikt ändå att "femtio är din ålderdoms ungdom"
Ulf Lundells ord från låten "På senare år".
Samma är det med mig - ibland är jag 19, ibland 88...

http://singelfarsan.bloggplatsen.se

Catten

5 februari 2017 21:39

"Man är inte äldre än vad man känner sig" brukar det ju också heta och ja, det är trösterika ord även om det oftare är som 88 än som 19 ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards