Direktlänk till inlägg 26 maj 2016

Jäklar vad det är vår!

Av Catten - 26 maj 2016 11:41



Pollenet har exploderat, värmen och växterna likaså. På bara några dagar gick träden från av skifta i ljusgrönt till att vara fullt utslagna, jag hinner inte med!!! I mitt bostadsområde har någon (bostadsbolaget?) lagt en hel del krut på att göra det vackert, där finns växter av alla slag som avlöser varandra i blomningstid och det milt sagt prunkar. Vilket i sig också känns som en bonus när det gäller mitt boende, att flytta till hyresrättsområde är ju ofta likställt med "betongdjungel" men så är verkligen inte fallet på min innergård och även om jag inte (hittills) fallit på knä och tackat några högre makter för prakten så är jag på något ryggmärgsvis ändå medveten om att den finns där, och att jag mår väl av den.


På väg till lägenheterna på gaveln står tre stycken olika blommande buskar, en är helt klart en röd rhododhendron, en annan en knallgul av samma slag men den tredje har jag inte identifierat ännu   och där är ginst och kärleksört och daggkåpa och massa lökväxte som ju blommat över nu men ändå...långt ifrån de nyponrosor, berberis eller möjligvis vinbärsbuskar som en vanligtvis ser i miljonprogramsområdena - och märkligt nog även längs skolor och förskolor. Vad är det med det förresten - varför plantera de där rent djävulusiskt taggiga berberisen och nyponbuskarna där barn vistas? Nyponen innehåller ju dessutom jobbigt jävla klipulver som pojkarna (!) alltid skulle stoppa ned innanför kläderna på flickorna (!) - är de så mycket billigare än otaggiga buskar med bär på?


Men ja alltså, det är så det ser ut på min innergård - på min "bakgård", där jag har min balkong med kvällssol pågår nu (och en överskådlig tid framöver) byggnadsarbete. Bostadsbolaget är framsynt (och ekonomiskt intresserat) nog att bygga - men också attt bygga snyggt och på sitt sätt bra. För de bygger inte massiva betongkolosser på sjuttifämton våningar utan låga, diskreta två våningslängor som inte kommer att stjäla min kvällssol   Det gör att jag känner att jag kan härda ut den här tiden, trots buller och byggdamm, brist på parkeringsplatser och annat stök. Det ska ju bli bra- sen , och det tror jag på!







("sade cyniskt den borna pessimisten" tänker ni nu - men nej, jag tror faktiskt på allvar att det kan bli bra  )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards