Direktlänk till inlägg 6 mars 2017

Min besöksstatistik

Av Catten - 6 mars 2017 18:21


dalar betänkligt, men jag antar att jag måste förstå att jag inte ska räkna värdet hos mina nedskrivna tankar utifrån antalet sidvisningar utan genom vikten av att jag får skriva ned dem, få ur mig dem.


För det är ju det min blogg är till för, för mig   


Och ärligt talat så är det mest bara gnäll i min blogg, och det är ju inte så himla kul för folk att läsa, vare sig de känner mig eller inte....men det är ju oftast gnället som är väsentligt att få ur sig - det positiva är ju liksom så bra att det inte behöver pratas om....tyvärr. Tyvärr säger jag eftersom det faktumet gör att många av oss framstår som grinigare än av vi generellt är för som en av mina fd kollegor sa: "frid tiger still". Jag ska försöka bli bättre på att skriva ned saker som är positiva också, om inte annat så för att bloggen är ett nästan magiskt tidsdokument för mig själv också - varje gång jag postat ett nytt inlägg tittar jag tillbaka på om/vad jag skrivit samma datum fast tidigare år och det är faktiskt ganska spännande att få koll på vad jag reagerat på, och hur jag tänkte, vad som förändrats och vad som är sig likt....


För visst är det så, att vissa saker i livet återkommer?


På sista tiden har jag blivit nästan skrämmande medveten om detta, att de tankarna jag tänker nu har jag tänkt tidigare, enda skillnaden är att nu är de mer uttalade, mer ingående formulerade och jag känner mig också mer klar över hur viktigt det är att jag tillåter mig tänka, känna och så småningom också agera utifrån dem. För det handlar om att vara sann mot sig själv, att inte väja för det som är jobbigt eller som kommer att ifrågasättas. Att jag för en gångs skull i livet väljer att prioritera mig själv, 'bout time kan jag tycka!


More to come.....

 
 
Ingen bild

Ninu

7 mars 2017 12:56

Älsk å höra ditt gnäll ♡
Men visst vore det roligt att få höra det braiga åxå.. Tyvärr har ju folk en tendens att missunna en bra saker å ser det som skryt. Försöker själv att strunta i det. De vet fan inte hur illa jag haft det å hur värd jag är det bra ;) pöss

Catten

7 mars 2017 22:07

Älsk hörru - du är värd ALLT det bästa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards