Direktlänk till inlägg 24 januari 2017

Alternativa sanningar

Av Catten - 24 januari 2017 20:38


Ja, det uttrycket sprider ju sig som en löpeld på Internet efter Trumps klavertru...amp och hans pressekreterares nästan ännu större dumhet. För om en faktiskt anser att det kan finnas "alternativa sanningar" och att inte fakta finns....ja, då är vi på väg ned i ett mörkt hål. Men det är icke desto mindre oerhört underhållande att läsa alla tweets och kolla memes med #alternativetruth.


Nå, jag ska icke bli (parti)politisk i min blogg men jag vill kort nämna att jag anser att det finns ett parti i alliansen som jag anser är TOKFEL ute, och de andra är fortfarande fel men inte lika fel som det partiet...och att det finns åtminstone en sak som jag är överens med Björklund om - pikétröja eller inte - och det är längre skolplikt för våra nykomna vänner. För att lätta på pressen de känner, för att ännu bättre kunna förmedla och stå upp för att JA, det tar lite längre tid för många av er och ni ska få den chansen, vi ska inte pressa er!


Utöver det måste jag säga att jag reagerade på uttalandet i morgon-tv att den här dagen är känd som "årets fattigaste" eftersom det tydligen är sista dagen före första lönen efter den tidiga decemberutbetalningen. Då undrar jag hur lätt det är att glömma alla de hundratusentals kommunanställda som också fick lön den 23:e december men som inte får lön förrän på fredag och alltså får vänta ytterligare två dagar - borde inte torsdag vara årets fattigaste dag då? En petitess tycker säkert många av er, men jag är ju en sådan där person som gillar solidaritet, kollegialitet och annat sådant där jämlikhetstrams   


Och det får mig att med ågren tänka på mitt (tack och lov snarare beroende på lathet än på pengabriskt) supertomma kylskåp som behöver fyllas på - och på två outhärdligt långa arbetsdagar då jag ICKE kommer att orka att åka och storhandla efter jobbet - vilket alltså kommer att föra mig ut i trängseln i fredagshandeln....fast då kokar jag nog hellre soppa på en spik, det har jag gjort så många gånger förr (och då beroende mindre på lathet än på pengabrist) att jag nog klarar det några dagar till. Dessutom kan jag onekligen göra som Kapten Långstrump och "flyta på fläsket" om det skulle behövas   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards