Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Catten - 20 maj 2011 13:16

den här låten:



Fast jag tycker det är lite humor att fröken Maggio förväxlar sexuell tillfredsställelse med kärlek ;-) Vi får väl skylla det på hennes relativa ungdom....


Enligt Ängelen anser exet att låten är "sexistisk" och att "flickor ska inte sjunga om sådant". Ge mig ett YEY! för att jag inte är gift med honom längre!


En annan låt som är alldles för trallvänlig men (med reservation för att jag inte orkade höra absolut hela texten och därför KAN ha missuppfattat) med ett fullständigt urkasst innehåll och budskap är en av dem som spås bli "årets sommarplåga":



Yeah right liksom - precis en sådan snubbe är det ju man drömmer om, eller hur: en som inte har några egna åsikter, och om han har det så vågar han inte stå för dem - och han drar sig inte ett ögonblick för att ljuga en rakt upp i ansiktet för att inte riskera att bli utan sex.


En i mitt tycke korkad låt som spär på myten om att tjejer/kvinnor inte kan ha sex och njuta av det för vår egen eller för sexets skull utan enbart använder sex som ett maktmedel gentemot pojkarna/männen.


   *says no more*



Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards