Direktlänk till inlägg 24 september 2017

På eller av!

Av Catten - 24 september 2017 22:09


Ja, precis som den lilla pirayavalpen som jag hundvaktade i fredagskväll verkar jag bara ha två lägen, antingen eller. Först en full och som vanligt intensiv arbetsvecka, så som sagt hundvakt på fredagen, liiiite senare än vad jag tänkt mig eftersom hussen och matten passade på när de hade barnvakt....sen var jag på ett lekland här i stan med svärdottern och ongarna, vilket också blev både mer intensivt och långvarigt än vad jag tänkt mig eftersom sonen fick vända hemåt igen pga läckande rör i huset :(


Men det var en trevlig dag, om än smått irriterande, du vet så där småirriterad som jag blir ibland. Jag antar att det här med lekland är ett bra koncept när folk inte längre går ut i utomhuset med sina barn, där får de åtminstone röra på sig och rusa omkring. Problemet är ju bara att alldeles för många föräldrar är alldeles för ointresserad av var och hur barnen rusar omkring...


Det var ganska många "småincidenter", med ungar som trängde sig i tunnlar, stegar och rutschkanor och det får en ju räkna med när de blir exalterade - vad som var mindre roligt var alla 8-9-10-åringar som sprang, skrek, klättrade och kastade byggkuddar omkring sig inne i "småbarnsstaden" där det både kröp och tultade småttingar och som vi ibland fick rycka undan i en hast eftersom de stora barnen varken såg sig för eller lyssnade.


Lite tråkigt var också det faktum att jag vid sju olika tillfällen fick säga till sju olika barn när de höll på att klättra in i den avstängda, nymålade cykelhagen. Barn som ju för allt i världen inte kudne veta det eftersom de - enligt min bedömning - var för små för att vara läskunniga, men eftersom det fanns anslag överallt (inklusive på ingångarna) borde kanske någon förälder eller annan medföljande vuxen ha berättat detta för barnen? För inte alla vuxna var som pappan som låg och sov på en soffa under hela tiden vi var där, eller som pappan som satt med sin padda och kollade på film, eller som mamman som satt i en annan soffa med näsan nedtryckt i datorn och skrev, eller som mammorna som satt vid ett cafébord och fikade oupphörligt. Och ja, jag såg dem nästan hela tiden, större är inte stället.


Jag är förmodligen grinig för jag har så svårt att förstå att en minte vill vara med och dela lekglädjen med sina barn? Jag hade såklart också mobilen med mig och tog en hel massa bilder, men jag ville ju betydligt hellre umgås! Och det ville uppenbarligen barnen också, för jag tappade snabbt räkningen på hur många jag underhöll i det lilla, medan föräldrarna var nån annanstans - eller iallafall inte deltog....men ja, det bjuder jag på - även om jag idag har sjukt ont i mina lårmuskler och vänstersidan efter all gymnastik och allt bärande på Grod-ungen.


Och det var ju såklart inte nog med det - på kvällen var jag på en spelning i en liten intim lokal i halv-staden där jag arbetar - mina ungdoms idoler Adolphsson och Falk var på plats! Jag hade inte uppfattat att de numera var aukustiska, man deras gamla godingar från 80-talet gjorde sig fantastiskt bra med stå-bas och dragspel också, och jag kom i håg alla texter som om jag hört dem igår. Helt makalöst trevligt   


Men naturligtvis resulterade detta i en kollapsdag idag, av traktorrace, megaloppis och skördemässa blev det noll och intet - instället har jag tillbringat dagen i soffan, har (som vanligt) inte ens varit utanför dörren och är faktiskt inte alls missnöjd med det. Nu ska jag försöka släppa tankarna på det inte alls emotsedda MBL-möte jag ska delta i imorgon och försöka sova så att jag kan vara liiiiite piggare på jobbet än vad jag var i fredags, när jag frös som en hund och head samma sprängande huvudvärk som alla andra arbetsdagar....



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards