Direktlänk till inlägg 15 september 2017

Mer om relationer

Av Catten - 15 september 2017 21:59


Det här med mellanmänskliga relationer är, och har länge varit, något av det som intresserar och fascinerar mig mest av allt. Inte för att jag är så himla duktig på att analysera och dra slutsatser - nej mest bara för att det är så spännande att bettrakta och spekulera, tyvärr ibland alldeles jättedumt och helkorkat men ibland också insiktsfullt och konkret.


Jag kom i samspråk med en person som funnits i min krets i ganska många år, närmare 20 om jag ska tänka efter. En person som jag uppskattar och har haft en del bra snack med, men som jag inte riktigt känt mig befryndad med och klarat av att närma mig och visa intresse  för. Så hampade det sig att vi kom i samspråk vid ett tillfälle, bara hen och jag och det blev ett himla bra snack - ett snack som fortsatte på sms en god stund efter att vi skilts åt rent fysiskt och som fick mig att lite grann omvärdera den här personen.


För jag vet att det är en av mina allra största brister: jag bedömer en person efer mitt första intryck och är oerhört obenägen att ändra på det. Speciellt om personen ifråga inte själv gör några som helst ansträngningar åt det hållet - oavsett vad det beror på. Tidigare har jag alltid varit benägen att tro att det handlar om mig, men nu äntligen har jag insett att det finns fler än jag som har issues när det gäller kommunikation och relationsskapande. Men icke desto mindre ledde det här snacket med personen ifråga fram till nya insikter och nya ställningstagande för vi var faktiskt rörande överens om hur tungt det är att alltid vara den som ska höra av sig...


Och "som ett brev på posten" samma veckas fredagskväll skrev en person till mig på messenger, en person som sällsynt hör av sig., och berättade att hen satt ensam på en parkbänk och åt kebab. Omsider mynnade konversationen ut i att det berodde på att hens partner - som hen annars alltid tillbringar sina kvällar med - var på personalaktivitet med jobbet, och då funkade det att höra av sig till mig. Det är ganska symptomatiskt faktiskt, och samtidigt som jag beslutade mig för att INTE släppa vad jag hade för händer (en stillsam ensamkväll i soffan) för att hooka up med den ftf partnerlösa inventerade jag alla vänner, och alla gånger det blir så här - när partnern inte kan, vill är intresserad och en istället hör av sig till Catten.....


Jag pendlar fortfarande mellan att vara irriterad över att ständigt bli bortvald till förmån för en partner (läs: man) och att vara glad för de tillfällen vi trots allt ses....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards