Direktlänk till inlägg 11 september 2017

Livet i 190

Av Catten - 11 september 2017 22:17



När jag betraktar mig själv "utifrån" så kan jag onekligen se att det är smått humoristiskt att jag tycker att det händer så mycket, och att jag är så trött att jag inte orkar varken blogga eller göra andra saker. Men med tanke på att allting är relativt så är det ändå helt rimligt - jag har en svår stressutmattning bakom mig, en stressutmattning som på senare tid börjat flåsa mig närmare och närmare i hasorna. Jag har PTSD, flera WAD och OCD, samt skulle kunna klassas som HSP - massa bokstäver bli're   Dessutom har jag fyllt gammal och har  - som jag sa till en kollega idag - ett halvtommare och halvtommare glas för varje dag som går....inte konstigt att jag är trött?


Dessutom har min ätstörning blommat ut rejält och jag har gått upp mer i vikt än vad jag mår väl av, vare sig fysiskt eller psykiskt och jag känner att jag skulle behöva försöka röra på mig lite mer, för att jag vet att det ger mig energi och får mig att må bättre. Men så är det det där med ork - och tid! De pass som jag hittar, som skulle funka för mig konditionsmässigt ligger på fel dag och/eller tid för mig och de som ligger på tider jag kan fixa är alldeles för tuffa för mig i mitt nuvarande skick. Att gå på gym är inte det jag vill och behöver just nu, möjligtvis någon slags core-träning men inte styrka - snarare kondition - och jag betalar INTE hutlösa gymavgifter för att stå på ett löpband, en crosstrainer eller sitta på en cykel. Moment 22, som så mycket annat i mitt liv.....


För övrigt bestämde jag mig för att vara "the better person" och låtsas som ingenting vad gäller min svärdotter och hennes agerande, hon kommer aldrig någonsin att se sig själv som den som felar och om jag då inte släpper saken och går vidare kommer det för alltid att gå ut över mig, min son och mitt barnbarn och det vill jag såklart inte. Så, I put on a brave and happy face och var där igår och var den exemplariska svärmodern, ordningen förhoppningsvis återställd. Fast hon passade ju på att ett antal gånger påtala att Exet och hans fru lagt bud på ett hus i byn och att hon hoppades såååååååååååååå att de skulle få det. Det hoppas jag med, det kommer nog att bli så bra så. *inte alls ironisk*


Jobbet ska jag inte alls gå in på idag, bara berätta att en kollega kom med en alldeles underbar blomsterkvast som tack för en tjänst jag gjort hen, något som fick mitt glas att bli en gnutta mindre halvtomt   och så pass upplivad att jag faktiskt ställde mig och lagade mat när jag kom hem, och sen bjöd Ängelen med kombo på. En himla trevlig kväll med andra ord - sådana behöver jag många fler av!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards