Direktlänk till inlägg 23 februari 2017

Semester!

Av Catten - 23 februari 2017 19:00


Ja, bara för att jag kunde så tog jag tre dagars semester.


Lovade svårdottern att vara barnbarnsvakt igår så att hon kunde ha sportlovsmys med sin stora och det gick ganska hyfsat trots att Grodan inte mådde helt bra. Vi träffades på Resecentrum och gick för att fika tillsammans och det är alltid en procedur när det gäller de damerna. Det blev det igår också, barnet beställde en (svindyr) bit brownie och tackade ja till grädde, mamman skulle ha en stor latte och inget mer. Vi hann inte ens bort till bordet förrän barnet frågade om hon måste äta grädden för nu hade hon ångrat sig - och det kan en ju absolut göra så inte behövde hon äta den liksom. Det tråkiga var bara att brownien "smakade för mycket choklad" så den åts inte heller, och mamman å andra sidan satt dels och ångrade att hon inte tagit något att äta (men gick inte och köpte nåt, och åt inte heller upp brownien) och dels tyckte att en stor latte var alldeles för stor så den drack hon inte upp....


Nåja, Grodan och jag fikade i godan ro, jag på en supergod macka och han på gröt med päronpuré till. Mamman och storabarnet gick på sin shoppingtur och vi satt kvar en stund innan vi först bytte vaddering i brallan och sen drog ut på stan. Inne på Akademibokhandeln satt ungen som ett litet ljus i vagnen, han har nog aldrig varit i en bokaffär förut, stackarn   men när vi sedan snirklade oss vidare i diverse butiker somnade han i vagnen som ett utblåst ljus. Eftersom det blötsnöade och snålblåste hoppade jag över den tilltänka promenaden hem och tog bussen istället, där vaknade sötongen och låg och lyssnade på plingade och högtalarröster i godan ro. 


Väl hemma hos mig parkerade jag honom på filtar, fällar och mattor beväpnad med lite leksaker och såklart ett par böcker, och böckerna var - naturligvis- det mest intressanta! Dem gnagde han på och pratade med en god stund, ända tills mamman ringde och han hörde hennes röst i mobilen - då bröt han ihop fullständigt och var så gott som otröstlig, trots att jag försökte med både välling, päronpuré, ostkrokar och napp.


Det tunga artilleriet visade sig vara Barnkanalen. Tja, för en unge där tv:n står på hela dagarna hemma var det såklart ett bekant ljud, så när mamman och storasystern kom satt vi på soffbordet (soffan var för långt ifrån och medförde gnäll och gråt) mitt framför något tecknat, men tyst om än inte glada och med propp i mun. När mamman kom så sken han minsann upp, den lille skitstöveln, och kunde till och med flina mot farmor! Men det visade sig att det inte enbart var mammalängtan som gjorde honom ledsen för inte heller hon kunde sitta ned med den lille ålen i knäet utan att han mulnade och klagade. Tydligen hade han varit sådan i några dagar så mitt något tilltufsade självförtroende bättrade på sig ganska omgående   


Och idag har jag lunchdejtat min äldste son, det var synnerligen trevligt att få träffa honom och småprata, bil uppdaterad om vad han gör till vardags. Som om inte det vore nog for jag sedan vidare till ett trivsamt konditori och träffade fina vännen L, som jag känt i snart 30 år och som jag var hemma hos mycket under tiden jag var inneboende - men som vi med fasa konstaterade att jag inte träffat under hela 2016. Tack och lov var vi rörande överens om att det inte enbart berodde på mig, hon hade haft ett "annum horribilis" så nu ser vi frma med tillförsikt att ses lite oftare!


Så, med min plan i bakhuvudet att försöka jobbba lite på mina sociala kontakter även IRL måste jag säga att det har varit ett par riktigt bra dagar, och jag är faktiskt inte ens komplett slut av dem - det bådar lite gott tycker jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards