Direktlänk till inlägg 24 maj 2014

Kaoset är typ...

Av Catten - 24 maj 2014 15:14

fullständigt här.


Inte på utsidan - jag bor fortfarande i samma (hyfsat) välstädade bostad, lite smärre förändringar har gjorts sedan Ängelen flyttade till Campus i våras men för övrigt är det mesta sig likt. Kaoset finns på insidan.


Kaoset består till att börja med av att jag fick två vikariat varav tackade nej till det ena, lite mindre bra och accepterade det andra, mer bra med muntligt löfte om fortsättning till hösten. Samtidigt erbjöds jag tillsvidareanställning på heltid med höjd lön på nuvarande jobbet. Beslöt efter mycket övervägande att acceptera och ta tjänstledigt under ett år....


Skriver på och blir dagen efter uppringd av personalkontoret på nya kommunen som säger att jag har ett semestervikariat på fem veckor. Punkt slut. Muntliga löftet borde aldrig ha givit eftersom "erfoderliga beslut" ännu inte har tagits och OM de tas ska tjänten annonseras. Så är sitter jag, med ett KORT semestervik och en fastanställning jag (på sätt och vis) inte vill ha. Om/när jag blir arbetslös från nya kommunen kan jag alltså inte få stämpla utan får åka tillbaka till gamla kommunen och jobba.


Alternativet är att säga upp mig, men alla som någon gång varit arbetslösa eller känner någon som varit arbetslös eller läst en kvällstidning känner ju till ordet "karens". Det är vad en får om en säger upp sig, dvs en staffas så in i bängen hårt av A-kassan att en nästan önskar att en aldrig fötts...eller åtminstone aldrig sagt upp sig :(


I samma fina tecken går det med husköpandet..... favvoobejktet i nya kommunen blev ledigt lagom tills köpekontraktet för nya bostaden skrivits på. Nu har jag kommit över värsta ångesten för det och försöker att se positivt på framtiden ;-) Nu är "bara" frågan hur själva flytten ska gå till. De nuvarande hsägarna (och Älskot) ska flytta inom byn och kan ju - i teorin - ta en klädtrasa om dagen om de vill, men jag som ska förflytta mig 17 mil får nog försöka göra det lite mer organiserat...


Att organisera och planera är verkligen min grej, men som jag tidigare nämnt - till förbannelse - i denna blogg så hjälper det ju inte så mycket när det där planerandet också involverar andra människor, andra människor eom en i bösta fall kan få ett bestämt "kanske" ifrån... 


Och eftersom det finns positivt och negativt i allt så försökte jag se positivt på att jag jobbar 1 vecka, är ledig tre och sen jobbar fyra. De där lediga veckorna är bra, dels för om jag (som jag hoppas) trots allt får fortsätta jobba till hösten, samt även för flytten. Men det negativa är ju att vi inte får tillträde till huset förrän veckan EFTER min ledighet avslutats, och en annan negativ sak är att Älskot inte har semester då. Så frågan är oneklign hur och när jag ska flytta?


Och dessutom slår det mig nu i skrivande stund att det är så oerhört positivt *OBS IRONI* att Älskot har en arbetplats där de verkligen är flexibla vad gäller semesterveckor - med tanke på att jag med stor sannolikhet kommer att jobba i en bransch där det finns två semeterperioder, en tidig och en sen och jag kommer att få det ena ena året och det andra andra året....vilket, med denna ovan nämnda flexibilitet sannolikt kan innebära att vi har semester ihop vartannat år. 


Min inneboende HSP-personlighet slår nu frivolter av förskräckelse vilket den yttre HSP:n som vanligt döljer rätt okej genom att fortsätta sitta i soffan som en skunkhög och se letargisk ut :(

 
 
Farbror Barbro

Farbror Barbro

15 juli 2014 15:49

O hur har det gått med organiserandet? Räknar kallt med att allt till sist flöt på perfekt. För att citera den klart smartaste person jag någonsin träffat(jag själv såklart): Allt löser sig förutom korven som har två. Beträffande jobb så är det ju tyvärr svårare att få det att flyta på. Numera finns det ju knappt några riktiga jobb. Vikariat o korttid o bemanning e det som gäller tyvärr. Hoppas iaf att allt klafsar ihop till en underbar röra som du sen kan njuta av under låååång tid.(Fråga inte vad jag menade med föregående mening. Tom jag har svårt att fatta den. Fast den lät så härligt Farbror Barbro-poetisk så den kunde jag bara inte radera.)

http://www.paskarstugan.se/bloggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards