Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Murphys lag - i kvadrat

Av Catten - 9 augusti 2009 17:41


Ytterligare en gång har jag fått bekräftat att det aldrig går som man har planerat....Det var ju idag det hiskeliga firandet av modrens 70-årskalas på lokal http://www.solvikens.nu/ skulle gå av stapeln. Bara jag och ungarna, moråfar och så StoraSyster med familj men intressant nog ändå med tanke på att StoraSyster och jag inte setts på 15 månader och inte haft någon kontakt alls på 8.


I morse när jag vaknade var fortfarande planen den att jag skulle hämta P20 två mil österut hos hans flickvän, P18 12 kilometer åt sydväst och Ängelen en mil norrut hos pappan för att sedan fortsätta färden vidare norrut. Först messade P18 och berättade att han var hemma. Sen ringde jag till P20 upprepade gånger för att få vägbeskrivning och möttes av den där underbara "Abonnenten ni söker kan inte nås för tillfället". Då ringde jag och väckte Ängelen och fick så småningom veta att även P20 fanns i fäderneshuset.


Skönt tänkte jag - då har jag alla kycklingarna på en plats, jag får en hel timme till godo! Ända tills jag denna timme senare kom ner på parkeringen och såg att Escrutten fått punktering.*sucka* P18:s bil är inte helt tillförlitlig, P20 hade varit och firat Karl-Oskardagar http://www.karloskardagarna.se/websites/karloskar/sd_page/42/1/index.php 

inne i stora staden och var inte helt 100 på att han var körklar, men var tveksam till att låta lillebror köra sin bil. Då sade den elaka modern helt sonika att det fick de lösa sinsemellan - no more curling! De visste lika väl som jag att vi skulle iväg idag och nu var det så enkelt jag jag bara inte KUNDE köra. Kom upp med en lösning, jag förväntar mig att jag blir hämtad ganska snart sade jag och lade på luren.


Turligt nog hade jag missuppfattat P20, han var visst körduglig - bara lite grinig och nyvaken så de kom rullande efter en stund. Och middagen avlöpte betydligt bättre än vad jag kunnat föreställa mig, inga förebråelser, inga griniga kommentarer eller någonting. Maten var riktigt god, jag åt gös med limesås och till efterrätt var det buffé. Oj vad DET inte gjorde ont då....*L* Ostkaka med sylt och vispgrädde, cheesecake, fruktsallad, svartvinbärscreme, gräddtårta med hallon,chokladtårta, äkta vaniljglass, passionsfruktsfromage och så praliner. Kaffet var också gott och välbehövligt. Vi sjöng en trudelutt för modern och skrev i gästboken och när vi väl begav oss därifrån var alla nöjda och glada.


Eftersom jag har ett STORT behov av min bil just imorgon erbjöd sig P18 att hjälpa till att lägga på reservdäcket. Tyvärr hade jag inte något fälgkors, inte heller P20. Alltså tar det rara barnet min cykel (som knappt har nån luft ibakdäcket igen - vad ÄR det med mig och punkteringar?) och cyklar tidigare nämnda 12 km hem till sin svärfar, hämtar sin bil med tillhörande fälgkors och skruvar loss det punkterade däcket. När han sedan lyfter ur resevditot upptäcker vi att det - inte är punkterat, men har ett väääääldigt klent mönsterdjup :(


Så nu står den lilla Escrutten upphissad på domkraft med ett hjul i luften, i väntan på att M kommer hit med de två hjul som hennes man plockat hem från sin arbetsplats just in case jag skulle behöva dem. Hon kommer hit för vi ska enligt planerna gå på konsert om en timma....hmmmm....Ovanpå allt detta märkte vi också att nu går inte bakluckan att stänga, inte ens provisoriskt som tidigare för nu har det rostiga gångjärnet gett sig helt. Det innebär att imorgon ska jag gå upp tidigt för att byta hjul på Escrutten och sen köra en bra bit med skallrande baklucka, parkera mitt inne i en stad och så köra tillbaka hem igen. Och ja, jag måste verkligen köra dit jag ska köra imorgon.


Håller ni tummarna för att åtminstone den delen av planen funkar?

 
 
Yasha

Yasha

9 augusti 2009 18:58

Om du ÅT alla sorter som du räknade upp, så rullar du tamigsjutton SJÄLV in till stan imorgon! *asg*

Håller alla tummar jag kan avvara för att planen ska gå i lås!

http://yasha.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yasha

9 augusti 2009 18:58

Fast du undvek rätt snyggt att berätta hur själva träffandet gick. *s*

 
Ingen bild

J

9 augusti 2009 20:36

Håller tummarna som alltid!

 
Ingen bild

Farbror Barbro

9 augusti 2009 20:54

Håller tummarna för allt jag. Lika bra det för då kanske nån del funkar iaf. Med lite tur. Ibland. Typ...

 
Ingen bild

Catten

10 augusti 2009 00:31

Tack till pojkarna för tumhållningen =)

Yashabejb...jag var ordentligt rullbar även innan buffén *rodnar*. Själva "träffandet" var det faktiskt inte mycket mer än så att säga om. Artigt, sällskapligt men inte på något sätt kärvänligt. Sådana är vi! :(

 
GladaKatarina

GladaKatarina

10 augusti 2009 15:38

Skönt att spektaklet avlöpte så pass friktionsfritt! Mmmm, efterrättsbuffé! Och barnen gjorde ju lysande ifrån sig!

Hr gick det med Escrutten? :-/

http://gladakatarina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards