Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

To be, and what to do?

Av Catten - 9 augusti 2008 17:10

Karl-Oskardagarna......Växjö har laddat länge, förmodligen ända sedan förra årets "dagar" och för oss i- och omkringboende är det på sitt sätt årets begivenhet. Kära Å tittade sig förundrat omkring och jämförde både det ena och det andra med hur det ser ut på Hbg-festivalen och mitt gnäll om att hon inte kan jämföra städerna rakt av tror jag inte att hon köpte riktigt *S*


På grund av all turbulens som Ängelen ställt till med dagarna innan var det lite tveksamt om hon skulle släppas iväg - men den här gången hade Änglens mamma faktiskt inte tänkt ställa in sina egna planer för att fröken trasslar. Sååååå...efter en hel del tjurigheter med efterföljande fjäsk och inställsamhet (vilket bla resulterade i en middag) nåddes en överenskommelse: MINA villkor gäller, utan ifrågasättande! Inte hade hon mycket att sätta emot?  Stress blandad med inte så lite fjärilar i magen ledde dock till att SmartCatten åkte ifrån både uttagna pengar och betalkort hemma i arbetsbyxorna, vilket bådade för en trivsam kväll? Älskade Å löste dock det med sina semesterpengar *kramas håååååårt*.


Trots att hon hade froooktansvärt ont i ryggen kunde inte nyfikenheten och utflyktslusten få henne att ge upp kvällen som innehöll shopping på Kupan inför Hippiefesten, diverse färg och penslar för dekoration av tidigare nämnda kläder,den absolut bästa pizza jag någonsin ätit: Quattro Formaggi på Palladium, massa gloende på folk (och nej, jag STIRRAR inte!), babbel om allt mellan himmel och jord, ömse ösregn och strålande sol, RixFM festival som enligt vad jag kunde förstå inleddes av samma publikvärmare med samma repertoar som på Göteborgskalaset -06, en läskig dansk man med en hund fastknuten vid knäet, varannantimmes rapporteringsplikt av Ängelen med kompisar som sköttes exemplariskt, snabbtitt på exet med "till-och-från-kvinnan" som passerade oss när vi satt på glassbaren...och så självklart min Televerksorangea regnrock *ASG*


Åsså DET som Å väntat på *rodnar* Sällskapet som dök upp när vi satt på Harrys med varsin absolut alkoholfri coladryck framför oss. Hon blev nöjd och avgav sitt gillande varefter hon blev följd till bilen för hemfärd till sambo och hundar. Där skulle egentligen mina K-Odagar också tagit slut, men jag blidde visst kvar ett tag till *hoppsan så det kan bli*. Massa skratt och prat, en utspilld öl som ingen grät över, salsaorkester och trumspelsuppvisning, mera skratt och prat, stilla promenad i regnet genom stan,ett sista grillspett *fnissar* en bil som trots mitt slarv ändå startade och.....ja, där om inte förr får ni själva börja fundera. Men barntillåtet var det iallafall, så det så!


Lite pinsamt var det dock att tassa in genom dörren strax efter Ängelen eftersom jag bett om skjuts hem för henne "för jag ska inte stanna i stan så sent". Såååååå himla sen var jag faktiskt inte ändå, så det hindrade oss inte från att sitta upp till halv tre och prata om hur trevligt vi hade haft det - var och en på sitt håll.


Så där - beslutet tog sig självt! Ni slipper inte mitt pinsamma privatliv *L*

 
 
Birdie

Birdie

10 augusti 2008 21:29

Låter som en MYCKET lyckad kväll för en Catt :)

http://www.birdies-place-in-space.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Catten - 12 januari 2021 20:59

vad svårt det är ibland att komma till skott med att skriva, trots att det finns massor som jag behöver skriva av mig? Den 4:e fick jag besked om att jag har ny chef till 100% som ska ge mig uppdrag på 60% och att min fd chef har 40% av min tid. ...

Av Catten - 1 januari 2021 20:18

med komplett fullt upp. Nytt uppdrag samt därmed sammanhängande utbildning på jobbet, flytt till en betydligt bättre lägenhet men även besiktningar och extraaktiviteter, jul- och nyårsfirande med restriktioner, pappa som utsatts för bedrägeriförs...

Av Catten - 23 november 2020 13:52

om man precis kan kalla det för "bostadskarriär" när man flyttar från hyrestvåa till hyrestvåa? Men för mig personligen känns det ändå så, främst för att jag flyttar från tredje våningen med dyr utomhusparkering "i mån av plats" till marklägenhet med...

Av Catten - 19 november 2020 16:13

aldrig gjort anspråk på att vara ofelbar. Tvärtom är jag ofta medveten om att jag "borde" gjort annorlunda, bättre, mer, högre osv nästan av födsel och ohejdad vana. Därför blir jag nog lite extra stött när en person som jag en gång stod mycket n...

Av Catten - 8 november 2020 17:25


så innerligt tråkigt och oerhört opraktiskt att vara i isolering i väntan på provsvar. Mest opraktiskt var onekligen att jag hade typ ingen mat hemma, så igår satt jag och funderade ut att om jag åkte till affären strax innan den stängde vid 22, ...

Presentation


Fortfarande lurvig - och rund igen:)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards